Tuesday, December 2, 2008

Fikirkan Boleh

  1. Kalau kita berfikiran positif kita pasti boleh melakukan. boleh berubah kepada yang lebih baik. kita pasti kecapi kejayaan. begitulah juga dengan usahaku menidakkan buncit pada diri ini. ayat apa ni? hehe. serabut nya.
  2. baiklah masa untuk..... UPDATE SIZE PERUT!!!!! (menjerit macam iklan atau game show dalam TV)
  3. setelah sebulan usaha aku. aku berjaya tak makan nasi selama sebulan. orang nak cakap apa pon cakap la. bukan rugi pon makcik pakcik restoran kalau aku tak makan nasi berlauk time tengahari kat kedai dia.
  4. baru tadi aku ukur perut aku lagi. perasaan masa ukur tu bukan mudah nak digambarkan. rasa seperti hendak ke medan peperangan. rasa gugup. rasa gementar.
  5. akhirnya tali tape putih menunjukkan 34 inci. Alhamdulillah turun 0.4 inci dari minggu lepas. turun sikit pun takpalah. janji keep turun lagi.
  6. apa yang benting.. apa lancau benting pulak aku type ni. apa yang penting, aku perlu berfikiran positif. berfikiran boleh berjaya.
  7. nak senang cakap Fikirkan boleh! Fikirkan Boleh! nah amik kau lagu ni.

    Fikirkan Boleh

    Jika kau fikirkan kau boleh
    kau hampir boleh melakukan
    Jika kau fikirkan ragu-ragu
    Usahamu tidak menentu

    Jika kau fikirkan kekalahan
    kau hampiri kegagalan
    Jika kau fikirkan kemenangan
    kau hampiri kejayaan

    Engkaulah apa kau fikirkan
    Terkandung dalam pemikiran
    Berfikir boleh melakukan
    Fikirkan Boleh

    Percaya apa kau lakukan
    Tabah apa kau usahakan
    Bertindak atas kemampuan
    Engkau Boleh

4 comments:

mart gee said...

lagu piala thomas pok ang ni
aaan
hahahaa

Perempuan cerdas said...

Mungkin boleh cuba sentiasa hold-in perut tu dalam apa jua keadaan.

Secara tak langsung
perut sedang exercise.
Betul.
Semoga berjaya.

M

Pakcik Perut Buncit said...

perempuan cerdas,

thanx for tips!
merci beaucoup!

PB (bukan Prison Break)

LaNuNsepet said...

buncit?? tak mau....he3


jom tengok blog http://lanunsepet.blogspot.com

jgn lupa follow