Thursday, November 6, 2008

sit-up

  1. ok pukul 8:30 pagi. aku bangun awal hari ni. malam tadi Champions League aku tak tengok. terlelap.
  2. selama ni aku tak pernah buat. hari ni aku buat jugak akhirnya. bangun dari tido. aku sit-up. 100 kali. mula2 tu cam ok. sampai yang ke-10 aku dah penat. aku teruskan jugak. baru nak ke-20 air mata aku mengalir. nak termuntah. perut aku sakit. aku tak hiraukan. aku berusaha jugak sampai 100 kali walaupun kadang2 berhenti2 sambil tercungap2. yes! aku dah berusaha jugak akhirnya. at least aku usaha.
  3. lepas yang ke-100 kali tu aku bangun. terus aku ke cermin besar depan toilet. aku check perut. bodo! mana nak kempis kalau sehari baru buat. memang cam takde perubahan. yela baru sekali kot aku buat sit-up.
  4. dah bertahun berjanggut aku tak sit-up ni. kadang2 aku tipu awek aku. aku cakap pagi2 aku sit up. tapi tak. aku bangun tido berhayal dulu. termenung. mengelamun. kadang2 aku tengok roomate aku yang rajin bumping dan sit up. tapi hari ni aku dah buat sendiri!
  5. semoga aku berterusan melakukan senaman pagi macam ni. InsyaAllah kalau berkesempatan aku nak bangun lagi pagi. nak jogging plak.
  6. malam ni aku ajak member aku main badminton. harap2 jadi la.
  7. rasa-rasa pemakanan kena jaga tak? aku dah taknak makan nasi kot...

1 comment:

eryzal zainal said...

start kechik..lama2 dia besaq ar tuu.